logo

Halk Bilmezse HALUK bilir…


Melih Sıddık Dalkılıç
melih_dalkilic@08olay.com

Tüm Selamların Yegane Sahibinin Adı İle BİSMİLLAH.

Türkiye de hiçbir zaman çalışan adamlar sevilmez. Çalışmayacaksın, sadece insanları zora ve ambargoya alıştıracaksın, o zaman sevilen insan olursun. Din, tüccarlığı olsun, milli duyguların sömürüsü olsun, laiklik olsun, bu gibi düşüncelerle insanları kandırıp köleleştireceksin ki sevilesin. Hizmet etti deyilesin. Bütün dünya’nın gıpta ile baktığı sözde devrimci Che gibi hiçbir zaman olamayacak devrimle insanları kandırasın, emin olun o zaman tarih’den adınız silinmez. Şimdi bana kızanlar var. küba’da devrim oldu da ne oldu. Dünya’da en çok fuhusun olduğu yerlerin başında, uyuşturucu kullanımı hat safhada, internet kullanımı yok denecek kadar sınırlı, daha onlarca madde saya bilirim. Bu mu özgürlük dedikleri. Emin olun artık insanlar neyi neden ayırt edeceğini çok iyi öğrendi. siz kendi davul, zurnanızla kendiniz oynayın.

Artvin içinde bir kısım yerel medya organları Artvin Belediyesini ve Sayın Mehmet Kocatepe’ye savaş açmaya başladılar. Arkadaş, meyve veren ağaç taşlanırda, siz saçma, sapan yerleden kaya atıyorsunuz. Hiçbir tutarlığı olmayan, durumlar söz konusu; efendim Kafkasör’de çadırlar ve barakalar kaldırılmış, bunu da Artvin Belediye’si yapmış. İki senedir orada adeta şehirleşme olduğu zaman belediye iyiydi. Belediye de sorun yoktu. şimdi mi sorun yapıyor belediye.kaldı ki maden şirketinin verdiği emirleler bu çadırlar ve barakalar sökülmüş. Ben bu durumu maden şirketi ile  bağdaştırmıyorum. Adete çadır çöplüğüne dönüşmüştü, çok çirkin bir görüntü söz konusuydu. Türkiye’nin bir çok Turistlik merkezini gezmiş birisi olarak; böyle görüntüyü Artvin’den başka hiçbir yerde görmedim. Eğer örnekleri var diyenler varsa; resimlerini çekip yollasınlar, özür dilemesini de bilirim. Tamam çadırlar kalsın, insanlar yayla havasına istediği zaman ulaşsın, lakin bir düzen içinde derme çatma değil de bir standartlar altında olsun ve hoş görüntü olsun. O zaman gerek Orman bölge müdürlüğü olsun, gerek de Jandarma teşkilatı olsun, sorun çıkarmayacaklardır. Lakin şöyle bir durum da söz konusu; bir Artvin’liler olarak yasalara sadık insanlarız. Bunu da suç oranlarının düşüklüğü gösteriyor. Eğer orada orman yasalarına aykırı bir durum varsa da zıttını idiaa etmek doğru değildir.

Durumu toparlamaya çalışırsak; realist bakış açısıyla konuşmam gerekirse; Artvin belediyesinden beklentiler hat safhada. Yalandan saçma sapan şeylerle, adamların zihnini yormak yerine tutarlı projelerle Artvinimiz için neler yapılabilir, onu tartışalım. Gördüğüm kadarıyla Sayın Kocatepe ve ekibi yapılabilecek bir işe asla olmaz demezler. Bir yılı aşkın süredir, canla başla mücadele ediyorlar ve gece gündüz belediyenin sınırlı olan olanaklarını kullanıyorlar. Yıllar yılı olmayan ya da uygulanmayan imarlar nedeniyle iki metreye sıkışmış, şehirde birşeyleri yapmak gayet zor. Ha baştan sözler verildi mi evet. Belki de yapılmasının bu kadar zor olacağı bilindi mi? hayır. Ama inandığım bir şey varsa. Mehmet Kocatepe elinden geldiği doğrultu da gecesini gündüzüne katıp projeleri gerçekleştirecek olmasıdır. Sayın Kocatepe’nin handikapı Artvin’de ki siyasetin önüne taş tıkayacağını düşünmemesiydi. Sayın Kocatepe; burası öyle bir Şehirdir ki; bazı kesime elinle çorba içirsen, yine de acız der. Bazılarına da 70 sene hizmet etsen, ne yaptı der. Ama gördüğüm ve inandığım bir şey varsa; benim gibi Artvin Halkı da görüyor. Daha 2. Yılını doldurmadan yapılan hizmetleri, hiçbir dönem belediyesi yapmadı. ALLAH razı olsun. ALLAH c.c daha çok hizmet etmeyi nasip etsin. Biz mümin inanan insanlarız. ALLAH c.c’nin nasip ettiği ölçü de yaşarız. Eğer halk bilmezse yaptıklarınızı HALUK biliyor. Başarılarınızın devamını dilerim… saygılarımla

Etiketler:
Share
766 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

2+7 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • Çeleng

    25 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Farsça çēlān چيلان  "demirden yapılan her türlü alet ve edevat" sözcüğü ile eş kökenli olabilir; ancak bu kesin değildir. Farsça sözcük Farsça çiling veya çiring چلنگ/چرنگ  "demirin demire çarpma sesi" sözcüğünden türetilmiş olabilir; ancak bu kesin değildir. Türkçe çalmak/çelmek (demir dövmek) fiilinden türemiş, ya da Türkçe kökenli olup Farsça üzerinden geri-alıntılanmış olması mümkündür. Eskiden kadınların süs için başlarına taktıkları mücevher veya madenlerden yapılmış sorguç. Halka şeklinde çiçek veya yapraklı dal demeti. Çelenk, aslınd...
  • Sultan İbrahim Deli miydi?

    24 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Meşrutiyet devrinden (1908) sonra Osmanlı tarihi üzerine yazıp çizenler Sultan İbrahim’e bir “deli” sıfatı takmışlardır ki, bugün tereddütsüz, büyük iftiradır diyebiliriz. Tarihçiler, Padişah’ın buhranlı bir hayat geçirdiğinde hemfikirdir. I. Mustafa’ya söylenen, hafif akıllılık gibi tabirler, bu Sultan hakkında kullanılmamıştır. Güvenilir Osmanlı kaynaklarında şahsına yönelik “deli” nitelemesi zikredilmemiştir. 20. yüzyıl başlarında, özellikle Cumhuriyet Dönemi’nde kaleme alınan bazı kaynaklarda, Osmanlı düşmanlığının tesiriyle bu lakap kast...
  • Keltler

    23 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Kelt kelimesi ilk kez Yunanlı tarihçi Hecataeus tarafından M.Ö. 517 yılında yunan mitolojilerinde geçmektedir. Kelt kelimesi; cesur, savaşçı, erdemli anlamına gelmektedir.  “Keltler” hem antik hem de modern zamanlarda gelişim göstermiş bir halk olarak bilinmektedir. Keltler, etnik bir grup olmaktan çok, ortak bir yaşam biçimini paylaşan insanlardı. M.Ö 2000 yıllarında Keltler, anavatanları olan Orta Avrupadan göç etmişlerdir. Çoğu İspanya,Galya ve Britanya adalarına yerleşmiştir. Kanıtların gösterdiği üzere Keltler Avrupa kıtası üzerinde ...
  • İstismar

    20 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    İstismar, semereden gelir. Semere; ürün, meyve, mal, kazanç için kullanılan güzel manaya sahip bir kavramdır. İstismar; semere almak, semere elde etmeyi istemek manasındadır. Semere, fayda üretme olgusunu, sonuçta elde edilen bir verimi ifade eder ve olumlu bir anlam alanı oluşturur. İstismara dönüştüğünde anlam alanı birden olumsuzlaşır. Semeredeki verim ve fayda, istismarda üretene dönük, kurgulayıcının yararına dönük hale gelir; üretenine fayda ama başkasına zarar veren bir kavramsallaştırmaya kapı aralar, doğrudan bireysel yarar ve çıkar ...