logo

Ehl-i sünnet, siyaseti iman-küfür meselesi haline getirmez


Erhan Kırmızı
erhankirmizi@08olay.com

 

Siyaseti iman-küfür meselesi haline getiren anlayış Şiilerde vardır.

Şia’daki iman esasları,

*Tevhid
*Adalet
*Nübüvvet
*Mead (tahrife uğratılmış ahiret inancı)
*İmamet (seçilmiş günahsız imamlara iman)
*Ric’at (bazı seçilmiş kimselerin yeryüzüne tekrar döneceklerine iman)
*Takiyye (gerçek düşünce ve inançlarını gizlemek)’dir.

Oysa Ehl-i Sünnete göre iman esasları,

*Allah’a iman
*Peygamberlere iman
*Meleklere iman
*Kitaplara iman
*Ahirete iman
*Kadere iman’dır.

Sünnilerin iman esaslarında siyasete taalluk eden hiç bir unsur göremiyoruz.

Şia’da imamlar peygamber gibidir. Şiiler peygamberlerin günahsız olduklarına inandıkları gibi, kendi imamlarının da günahsız olduklarına inanırlar. Dolayısıyla “ismet” sıfatını peygamberler dışındaki kimselere yakıştıran Şia, imamları peygamber mertebesine çıkararak dinin sınırları dışına çıkmaktadır.

Şiilere göre, imamet makamı aynen peygamberlik makamı gibi ilahi bir makam olup, peygamberliğin devamıdır ve o makama gelecek kişiyi sadece Allah seçer.

Şiilere göre, Sünniler Müslüman değildir. İman esaslarına Şia perspektifinden bakıldığında, tüm Müslümanlar İmameti ve Takiyyeyi iman esası olarak görmedikleri için, küfre girmişlerdir.[1]

Okuyucuların bu yazıdan anlamasını istediğim mesaj şudur; Sünnilerde siyasi konular iman- küfür meselesi haline getirilemez. Hiç kimse benim partimden değilsen, benim partime oy vermiyorsan Müslüman değilsin diyemez.

Yıllar önce okuduğum[2] bir kitapta İmam-ı Gazali’ye atfedilen şöyle bir cümle vardı; “Siyasi konularda düşülen hata zerre miktar küfrü gerektirmez.”

Yine İmam-ı Gazali’ye göre;

“Temel inanç esaslarından ve dinin tartışmasız hakikatlerinden olmayan bir konuda hatalı yorum yapan hiç kimse tekfir edilmemelidir. (Faysalut tefrika, s. 53) 

“…Lâ ilâhe illallah Muhammedur-Rasûlulullah diyenleri ve kıbleye karşı namaz kılanları tekfir edip kanlarını ve mallarını mübah kılmak hatadır. Bin kâfirin hayatını bağışlamakta hata etmek bir müslümanın bir damla kanını akıtmakta hata etmekten daha iyidir, ehvendir.” (el-İktisad fil itikad, s. 251)[3]

Fanatik siyasi taraftarlara önemle duyurulur.

[1] http://irantehlikesi.blogspot.com.tr/2012/02/siada-iman-esaslar.html

[2] Bu kaynağa şu an için ulaşma imkanım olmadığı için ismini hatırlayamıyorum.

[3] ÜNVER, Mustafa, Tekfir Sendromuna Karşi Gazzali’nin Aydinlik Duruşu http://www.dinibulten.com/yazarlar/prof-dr-mustafa-unver/tekfir-sendromuna-karsi-gazzalinin-aydinlik-durusu/21

Share
#

SENDE YORUM YAZ

7+5 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • Zeytin Dalı Harekatı Yeni Bir Çağın Başlaması Demek

    22 Ocak 2018 Köşe Yazıları, Selim Çiftçi

    -ABD nin malum baskı ve aldatmacalarına rağmen Türkiye Afrine de girdi. -ABD geri adım attı. -ABD dünya düzeni çöküyor. -Güçlü halk desteği ile Ak Parti iktidarı “Dünya beşten büyük” dedi -Tayyip Erdoğan artık eski Türkiye yok İMF ye borcu olmayan -her türlü silahını kendi üreten, ihtiyçlarını karşılayan bir ülke var -Ülkemiz tarihten beri hep komşularına zeytin dalı uzattı. -Bunu anlamayanlar Türkiye gerçeğini Afrin harekâtında gördüler -ABD nin ve diğer düşmanların Ülkemizden intikam almaları bir kez daha engellendi -100 YILLILK PLA...
  • Ganimet Hırsı, Resulullah’ın Emrini Bile Unutturmuştu

    22 Ocak 2018 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

      Savaşın bir neticesi ve sonucu olan ganimet bazen gaye olabiliyor, bu da olumsuz neticeler doğuruyordu. Ganimeti gaye yapan etkenlerden biriside insanlardaki mal kazanma hırsı idi. Bu hırsın menfi sonuçlarının örnekleri çoktur. Hz. Peygamberin gönderdiği bir askeri birlik, baskın yapacakları yere vardıklarında, içlerinden biri atını koşturarak, insanları uyarıyor ve “Şahadet kelimesini söyleyin canınızı koruyun” diyor. Bunun üzerine hepsi Müslüman oluyor. Diğer askerler “Ganimeti bize haram ettin" diyerek arkadaşlarına çıkışıyorlar. G...
  • İslam Hakimiyeti ve Müslüman Hakimiyeti arasındaki farklar

    21 Ocak 2018 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

      Müslüman Hakimiyeti demek her zaman için İslam hakimiyeti demek değildir. İslam Hakimiyetini kurmak için bu Hakimiyetin tesisinde Müslümanların görev alması beklenir ama bu mecburi değildir. Allah dilerse kâfir, münafık ve fasık bir adamın eli ile de dinine hizmet ettirebilir. İslam Hakimiyeti İslam dininin hakim olması demektir. Müslüman Hakimiyeti ise Müslümanların Hakimiyeti demektir. İslam Hakimiyeti ilkesel bir Hakimiyettir. Müslüman Hakimiyeti ise bir yerde müslümanların sayısal çoğunluğu ele geçirmesi demektir. Müslüma...
  • Komünizmde Kadınların Ortaklaşalığı Var mı?

    19 Ocak 2018 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

      “..Bir topluluğa olan kininiz, sizi adaletsizliğe götürmesin…” Maide suresi, 8 Giriş Komünizm Türkiyede çoğunluk itibari ile elbette benimsediğimiz biz ideoloji değil. Toplumumuzun ekseriyetinin görüşü Komünizm ile bir birine zıttır. Fakat bu zıtlık “Bir topluluğa olan kininiz, sizi adaletsizliğe götürmesin.” Maide suresi, 8’in bize verdiği ölçü gereği, Komünizm hakkındaki görüşlerimizin de adaletsizliğe varmaması lazım. Çocukluğumdan beri komünizmde kadınların ortak olduğu sözlerini duyardım. Bu konuyu internette biraz ar...