logo

BİR MAYIS GÜNÜ


Gülden Taş
guldentas@08olay.com

Çalışırım emek çabam boş gayrı
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü
Aybaşı zor gelir görmedim hayrı
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

Unuttum kendimi bilmem nerdeyim
Kederim silinmez gör ne haldeyim
Hep boşuboşuna demgüzardayım
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

Alın terim emek çabam boşuna
Sırtımda yükümdür yetmez aşıma
Yaşamadan öldü yazın taşıma
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

Alem zevkü sefa ben kaldım yaya
Çağ atladık sözde çıktık fezaya
Çile çekmeye mi geldik dünyaya
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

Güzel gün görmedim bahtım karalar
Düştüm kalkamadım zor bu sıralar
Kimse derman olmaz sarmaz yaralar
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

Çektiğim çileler tapulu cana
Rahatlık gelmedi fukara hana
Halimi arz ettim hep yana yana
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

Gülbenzim sarardı ömrüm soluyor
Gözler kan çanağı yaşlar doluyor
Sorma artık sana neler oluyor
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

Çocuklarım için çabam yetmiyor
Hak hukuk diyorsun çilem bitmiyor
Boğazımdan lokma bile gitmiyor
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

Bana ne bayramdan gün yüzü görmem
Bir an olsun huzur rahatı bilmem
Gülden bahçelerde vuslata ermem
Neyleyim bayrammış bir mayıs günü

 

Etiketler:
Share
931 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

4+9 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • Çeleng

    25 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Farsça çēlān چيلان  "demirden yapılan her türlü alet ve edevat" sözcüğü ile eş kökenli olabilir; ancak bu kesin değildir. Farsça sözcük Farsça çiling veya çiring چلنگ/چرنگ  "demirin demire çarpma sesi" sözcüğünden türetilmiş olabilir; ancak bu kesin değildir. Türkçe çalmak/çelmek (demir dövmek) fiilinden türemiş, ya da Türkçe kökenli olup Farsça üzerinden geri-alıntılanmış olması mümkündür. Eskiden kadınların süs için başlarına taktıkları mücevher veya madenlerden yapılmış sorguç. Halka şeklinde çiçek veya yapraklı dal demeti. Çelenk, aslınd...
  • Sultan İbrahim Deli miydi?

    24 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Meşrutiyet devrinden (1908) sonra Osmanlı tarihi üzerine yazıp çizenler Sultan İbrahim’e bir “deli” sıfatı takmışlardır ki, bugün tereddütsüz, büyük iftiradır diyebiliriz. Tarihçiler, Padişah’ın buhranlı bir hayat geçirdiğinde hemfikirdir. I. Mustafa’ya söylenen, hafif akıllılık gibi tabirler, bu Sultan hakkında kullanılmamıştır. Güvenilir Osmanlı kaynaklarında şahsına yönelik “deli” nitelemesi zikredilmemiştir. 20. yüzyıl başlarında, özellikle Cumhuriyet Dönemi’nde kaleme alınan bazı kaynaklarda, Osmanlı düşmanlığının tesiriyle bu lakap kast...
  • Keltler

    23 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Kelt kelimesi ilk kez Yunanlı tarihçi Hecataeus tarafından M.Ö. 517 yılında yunan mitolojilerinde geçmektedir. Kelt kelimesi; cesur, savaşçı, erdemli anlamına gelmektedir.  “Keltler” hem antik hem de modern zamanlarda gelişim göstermiş bir halk olarak bilinmektedir. Keltler, etnik bir grup olmaktan çok, ortak bir yaşam biçimini paylaşan insanlardı. M.Ö 2000 yıllarında Keltler, anavatanları olan Orta Avrupadan göç etmişlerdir. Çoğu İspanya,Galya ve Britanya adalarına yerleşmiştir. Kanıtların gösterdiği üzere Keltler Avrupa kıtası üzerinde ...
  • İstismar

    20 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    İstismar, semereden gelir. Semere; ürün, meyve, mal, kazanç için kullanılan güzel manaya sahip bir kavramdır. İstismar; semere almak, semere elde etmeyi istemek manasındadır. Semere, fayda üretme olgusunu, sonuçta elde edilen bir verimi ifade eder ve olumlu bir anlam alanı oluşturur. İstismara dönüştüğünde anlam alanı birden olumsuzlaşır. Semeredeki verim ve fayda, istismarda üretene dönük, kurgulayıcının yararına dönük hale gelir; üretenine fayda ama başkasına zarar veren bir kavramsallaştırmaya kapı aralar, doğrudan bireysel yarar ve çıkar ...