logo

Artvin’den Gidiyorum


Gülden Taş
guldentas@08olay.com

Sevgili Artvin Çoruh Postası okurları, uzun bir aradan sonra 2015 yılında ilk şiirimi sizlerle paylaşmaktan çok mutluyum, şiirimde her ne kadar küskünlük kırgınlık anlatılsa da, yeni yılda kırgınlıklar acılar olmadan, hepinize sağlık huzur ve güzellikler diliyorum, tüm güzellikler sizinle olsun!…

Bütün kırgınlıklarla yorgunluğu yılların
Acılarla vurunca Artvin’den gidiyorum
Şimdi yılgınlıklarla gözü aydın ellerin
Sancılarla dolunca Artvin’den gidiyorum

Gözlerimden akıyor durulmaz gözyaşlarım
Kabusa döndürdüler kararttılar düşlerim
Yüzümde tebessüm yok acıda gülüşlerim
İçerimde kalınca Artvin’den gidiyorum

Hangi diyar mekanım kalmaya sebep olur
Alnıma kara çaldı acılar beni bulur
Küsmüşüm kaderime bu bela başa kalır
Düşmanlıklar salınca Artvin’den gidiyorum

Çocukluğum burada birazı köyde geçti
Bir çok yakın akrabam ahrete bile göçtü
Soruyorum dostlara neden hep beni seçti
Umutlarım alınca Artvin’den gidiyorum

Mektepten arkadaşlar komşular mahalleden
Artık kimse kalmadı tanıdık ahaliden
Kendimi yitirmişim bihaberim dünlerden
Üste acı olunca Artvin’den gidiyorum

Küskünlüğü bilmezdim kimseye kırılmazdım
Koşardım her dertliye yinede yorulmazdım
İçerim yanmasaydı Artvin’den ayrılmazdım
Hayatımı çalınca Artvin’den gidiyorum

Yemyeşil çayırları dağlar başı karını
Kuruttum hayalleri beklentisiz yarını
Meşakkatli her günüm göremedim karını
Varlığımı salınca Artvin’den gidiyorum

Beraberce aşmıştık nice engin dağları
Kopardık hiç uğruna sıkı sıkı bağları
Felek bize de örmüş kopmaz çile ağları
Tüm ümitler ölünce Artvin’den gidiyorum

Sevdalıydım Artvin’e taşına toprağına
Gülden gonca gülüne açtığı yaprağına
Hayalleri kurduğum o tenha sapağına
Küskünlüğüm olunca Artvin’den gidiyorum

Share
708 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

1+4 = ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • Çeleng

    25 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Farsça çēlān چيلان  "demirden yapılan her türlü alet ve edevat" sözcüğü ile eş kökenli olabilir; ancak bu kesin değildir. Farsça sözcük Farsça çiling veya çiring چلنگ/چرنگ  "demirin demire çarpma sesi" sözcüğünden türetilmiş olabilir; ancak bu kesin değildir. Türkçe çalmak/çelmek (demir dövmek) fiilinden türemiş, ya da Türkçe kökenli olup Farsça üzerinden geri-alıntılanmış olması mümkündür. Eskiden kadınların süs için başlarına taktıkları mücevher veya madenlerden yapılmış sorguç. Halka şeklinde çiçek veya yapraklı dal demeti. Çelenk, aslınd...
  • Sultan İbrahim Deli miydi?

    24 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Meşrutiyet devrinden (1908) sonra Osmanlı tarihi üzerine yazıp çizenler Sultan İbrahim’e bir “deli” sıfatı takmışlardır ki, bugün tereddütsüz, büyük iftiradır diyebiliriz. Tarihçiler, Padişah’ın buhranlı bir hayat geçirdiğinde hemfikirdir. I. Mustafa’ya söylenen, hafif akıllılık gibi tabirler, bu Sultan hakkında kullanılmamıştır. Güvenilir Osmanlı kaynaklarında şahsına yönelik “deli” nitelemesi zikredilmemiştir. 20. yüzyıl başlarında, özellikle Cumhuriyet Dönemi’nde kaleme alınan bazı kaynaklarda, Osmanlı düşmanlığının tesiriyle bu lakap kast...
  • Keltler

    23 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    Kelt kelimesi ilk kez Yunanlı tarihçi Hecataeus tarafından M.Ö. 517 yılında yunan mitolojilerinde geçmektedir. Kelt kelimesi; cesur, savaşçı, erdemli anlamına gelmektedir.  “Keltler” hem antik hem de modern zamanlarda gelişim göstermiş bir halk olarak bilinmektedir. Keltler, etnik bir grup olmaktan çok, ortak bir yaşam biçimini paylaşan insanlardı. M.Ö 2000 yıllarında Keltler, anavatanları olan Orta Avrupadan göç etmişlerdir. Çoğu İspanya,Galya ve Britanya adalarına yerleşmiştir. Kanıtların gösterdiği üzere Keltler Avrupa kıtası üzerinde ...
  • İstismar

    20 Haziran 2019 Erhan Kırmızı, Köşe Yazıları

    İstismar, semereden gelir. Semere; ürün, meyve, mal, kazanç için kullanılan güzel manaya sahip bir kavramdır. İstismar; semere almak, semere elde etmeyi istemek manasındadır. Semere, fayda üretme olgusunu, sonuçta elde edilen bir verimi ifade eder ve olumlu bir anlam alanı oluşturur. İstismara dönüştüğünde anlam alanı birden olumsuzlaşır. Semeredeki verim ve fayda, istismarda üretene dönük, kurgulayıcının yararına dönük hale gelir; üretenine fayda ama başkasına zarar veren bir kavramsallaştırmaya kapı aralar, doğrudan bireysel yarar ve çıkar ...